أعلان الهيدر

الثلاثاء، 24 نوفمبر 2020

الرئيسية أنا نامبر وان ....أكيد مش أنا نامبر وان ...

أنا نامبر وان ....أكيد مش أنا نامبر وان ...

 


أنا نامبر وان ....أكيد مش أنا نامبر وان ...

اللي بيدور براسك هل الكلام ده صحيح. والشباب ده كله بيشتغل ؟ بالبوست ده هوضح الشباب بيشتغلوا ليه بعد التخرج من عندي هقولك ليه؟ علشان تستريح وتشوف مستقبلك أدام عنيك و التجربه خير دليل وبرهان 👇👇 أنا صارف ومكلف👇

اولآ :- أي طالب كان عندي عارف إني أخ أكبر له أو أب روحي له ويعلم تمامآ اني أخاف وأحرص علي تدريبه جيدآ أكثر من نفسه. وفي الغالب بيكون صديق لي بعد التخرج.. وده بيخلق نوع من الحب بيني وبين أخواتي الصغيرين ..( أنا بابا ياحبيبي 😚 ) .

1- التوكل علي الله. والنيه هي إنقاذ النفس والتوعيه ...
2- المصارحه مع النفس وإنه لا وساطه في الدراسه والتدريب لدينا وإنك لاتستطيع تحمل إزهاق روح أمام الله بسبب إنك غير متدرب جيدآ أو أهملت في علم الحفاظ علي الحياه ...
3- نجاحك نابع من جواك وأنت نفسك قادر علي آقتحام سوق العمل بفضل الله ثم علمك وسعيك والسعي والإجتهاد مهمين ..
4- عند بدء الدراسه فأنت في معكسر لمده خمس ساعات باليوم فتره 15 يوم كاملين + يومين تنزل فيهم تدرب عملي بورش كليه هندسه ومشروع إنشائي .... وهتتسأل في كل كلمه أتشرحت ولو مش فاهم بيتشرحلك مره واتنين وألف. بنقومك ونشد أزرك مش بنهدك ونهملك..
5- لايوجد لدي مايسمي online. والدراسه عن بعد..
6- لايوجد غياب إلا لو في حاله وفاه وفي هذه الحاله تبدء الدراسه من الأول خااالص مجانآ في أي دبلومه بعدها .. وبنوفر سكن للمغتربين كمان مجاني تمامآ ...
7- لم ولن تحصل علي الشهادات إلا بعد النجاح فيهم كلهم بنسبه لاتقل عن 85 ٪ شفوي وتحريري ( مهواش سلق بيض يابا ) ..
8- السكرتاريه بالشركه بتعمل cv لك خاص بيك وأنت بتدرسه كويس جدآ وبنقدمهولك بالشركات والشركات بتتصل بيك وقت الحاجه زيك زي أي حد، اللي بيفرق علمك
9- السكرتاريه تتواصل معاك كل يوم كل يوم. لحد لما تشتغل أو إننا نوجهك لمكان طالب سيفتي. علمآ بأننا جهه غير توظيفيه وغير ملزمين ونحن مركز تدريب فقط. واللي هينجحك التوفيق من الله ثم علمك وماأنا إلا سبب ...
10- من أول يوم بقولك معنديش شهادات دوليه ولا كرنيهات ومبشتغلش فيهم. هديك شهاده حضور طبقا لمعايير الاوشا من الشركه إذا كان عجبك لأن غير كده. معرفوش .. لأنه نصب صريح وواضح ولو مصمم تستغبي و يتنصب عليك فالخدمه ده مش عندي ممكن تلقيها عند ناس كتير إلا أنا ...
11- أنا عندي المجموعه لاتزيد عن 10 أفراد كورشه عمل علشان الكل يستفيد بكل كلمه. والإمتحانات 22 إمتحان تحريري. وكل يوم إمتحان شفوي. وإمتحان نهائي للمجموعه سواء عربي او انجليزي.. + محاضره HR علشان تستعد للمقابلات الشخصيه . وعلي فكره 👈 كل المتدربين مؤهلات عليا وأوائل الجامعات علشان توحيد الفكر .. مش ( بزرميط )اللي يدفع يحضر 😆12- بنزلك تدريب عملي بالموقع وبلافخر أنا أول شركه بمصر بالكامل وبالوطن العربي بأكمله بلا منافس. بنزلك تدريب عملي من 2016 بمصر ومن 2005 بدبي ومنشوراتي علي صفحتي تشهد ... وأول واحد يدخل ثقافه التدريب العملي بمصر بعد نزولي من دبي والوحيد اللي نزلت تدريب عملي بمشروع بنبان الطاقه الشمسيه. تبع القوي العامله وأول حد يعمل كده بمصر كلها وأبواب كليات الهندسه مفتوحه لي علي مصرعيها للتدريب بداخلها للطلاب كيفما أشاء وأي وقت أنا أحدده ....

##دائمأ ما أردد بين نفسي وبين طلابي. أنا لست عالمآ فهناك هو من أعلم مني. ولكني لن أبخل عليك بعلم تعلمته أو خبره أكتسبتها ... وريني اللي بره هيشرحولك ايه ،🤣🤣🤣
😆😆 قولي بقي. مين بمصر هيخاف عليك كده أكتر من نفسك ولا هيدربك 75 ساعه حقيقيه وهيدخلك معكسر تدريبي وهينزلك تدريب عملي في المصانع والإنشاءات وكمان هيساعدك لحد ماتقف علي رجليك. ... لو لقيت أبقي بلغه تحياتي وأنت بتدرب عنده وياريت يفتكر أسمك بعد التدريب ... بالتوفيق لنا ثم للجميع ..مصنع الرجال ونفتخر ..

#HTS_for_safety_and_confind_space_training_company

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

يتم التشغيل بواسطة Blogger.